مصاحبه با کیارش اسدی زاده – اختصاصی
نوشته شده توسط : fns4565

مصاحبه با کیارش اسدی زاده – اختصاصی

کارگردان فیلم شکاف گفت: با اینکه حتی یک فریم از فیلم شکاف حذف نشده است اما این فیلم یک فیلم پاستوریزه نیست و با اینکه در مورد کودکان است ولی برای کودکان نیست.
در مصاحبه با کیارش اسدی زاده کارگردان فیلم سینمایی شکاف در گفتگو با فیلم نت، در پاسخ به این سوال که چقدر حضور یک تهیه کننده پر نفوذ مانند علی سرتیپی باعث شد تا مشکلاتی که برای اکران فیلم «گس» داشتید برای اکران «شکاف» نداشته باشید؟ گفت: به نظرمن حضور یک مهره خوب مانند علی سرتیپی بعنوان تهیه کننده فیلم قطعا بی اثر نیست، ولی واقعیت این است که اتفاقاتی که برای فیلم قبلی من افتاد چنان به این مربوط نبود که فردی مانند آقای سرتیپی پشت فیلم نبود.

وی افزود: فیلم گس دچار سوء تفاهم ها و درگیر زمانه ای شد که شرایط ایجاب می کرد این فیلم اکران نشود در حالی که در دوران فعلی وقتی در گروه هنر تجربه اکران شد اتفاق خاصی رخ نداد.

فیلم شکاف یک فریم هم اصلاحیه نداشت
کارگردان فیلم شکاف گفت: فیلم شکاف دچار یک فریم اصلاحیه هم نشده و سلامت اکران می شود و الزاما نمی شود گفت که شکاف فیلم پاستوریزه ای است و مشلکی نداشتند، ولی طبیعتا وقتی مهره ای مانند آقای سرتیپی و خانم منیژه حکمت پشت فیلم هستند تاثیر خوبی در اکران دارد، البته نمی دانم برای اکران فیلم چه کارهایی انجام دادند.
اسدی زاده در پاسخ به سوالی درخصوص تغییر اسم فیلم از «توده» به «شکاف» و اینکه آیا برداشت سیاسی که از توده می شود باعث تغییر اسم فیلم شد یا خیر؟ گفت: در مرحله پروانه ساخت با اسم توده پروانه ساخت گرفتیم ولی از همان اول هدف ما این بود که به اسم بهتری که مفهوم فیلم مستر باشد برسیم، ولی این حرف شما هم درست است و من نمی خواستم مردم از بیرون احساس کنند با فیلمی طرف هستند که قرار است مباحث سیاسی را مطرح کند چون فیلم کاملا بی ربط به فضای سیاسی است.

ماجرای تغییر اسم فیلم از «توده» به «شکاف»
وی ادامه داد: انتخاب اسم توده مربوط به ماجرای توده سرطانی بود و ترجیح دادیم این شائبه سیاسی بودن فیلم را از بین ببریم و تلاش کردیم اسمی انتخاب کنیم که به محتوای فیلم نزدیک باشد.
کارگردان فیلم شکاف در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه موضوع داستان انگار ارتباط با تجربه شخصی شما دارد گفت: تجربه شخصی من نیست، من اصولا قصه ای که برای فیلم هام می نویسم را از محیط اطراف وام می گیرم و اصولا آنچیزی است که با چشم می بینم و ممکنه تجربه هم نکرده باشم، ماجرای این فیلم هم این بود که من میخواستم خودم فرزند دار شدم و در این مسیر با فضایی آشنا شدم که دست مایه ای برای ساخت این فیلم شد.
کیارش اسدی زاده در ادامه گفتگو با فیلم نت درخصوص باز بودن انتهای فیلم و واگذار کردن تصمیم گیری به تماشا گر، گفت: اسم این را من پایان باز نمی گذارم و اینکه من تصمیم گیری را بر عهده مخاطب قرار می دهم به معنای پایان باز نیست، چون اصلا صاحب فرزند شدن یا نشدن مقوله ای نیست که من فیلم ساز در مورد آن حکم صادر کنم.

تعریف نسل سنتی از بچه دار شدن را در کنار تعریف نسل امروز ارائه کردم
وی درخصوص سکانسی از فیلم که پدر سارا و پیمان (هانیه توسلی و بابک حمیدیان) بر بچه دار شدن تاکید می کند و آن را طبیعت انسان عنوان می کند، گفت: در این سکانس من می خواستم تعریف نسل سنتی را ارائه کنم که ترجیح دادم کنار دیدگاه نسل امروز قرار بگیرد و نه نفی می کنم و نه تائید و این نوع پایان بندی را انتخاب می کنم برای اینکه ماجرا بزرگتر از این حرفا است که من بخواهم حکمی صادر کنم.
کارگردان فیلم شکاف در خصوص حضور فرزند کامران نجف زاده (خبرنگار صدا و سیما) در فیلم بعنوان بازیگر کودک، گفت: قبل از اینکه متوجه بشوم امیرکیان فرزند آقای نجف زاده است اینتخابش کردم، به این شکل که ما در مرحله تست از بچه ها بودیم که امیر کیان هم آمده بود و معمولا وقتی تست می گیرم بدون نام و نشان افراد این کارو انجام می دهم و ترجیح می دهم اول صورت بچه ها را ببینم و کمی با آنها صحبت کنم و بعد بپرسم اسمشان چیست، امیر کیان صورتش همان چیزی بود که من می خواستم و بزرگتر از سنش می فهمد و روحیه بزرگسالی دارد و این همان چیزی بود که من در مرحله نگارش فلمنامه دنبالش بودم.

ماجرای حضور یک صداگذار بعنوان بازیگر در فیلم شکاف
اسدی زاده درخصوص حضور علیرضا علویان (صدا گذار فیلم گس) بعنوان بازیگر در نقش مدیر استخر گفت: با علیرضا علویان سر فیلم گس آشنا شدم که صداگذاری این فیلم را انجام داده بود و در مرحله نگارش فیلمنامه ناخداگاه برای این نقش علیرضا علوئیان را انتخاب کردم و احساس کردم علیرضا اگر قرار باشد خودش باشد و بازی نکند به درد این نقش می خورد.
وی با اشاره به ضرورت ساخت این فیلم در حالی که فیلم هایی که به مشکلات کودکان بپردازند بسیار کم است گفت: متاسفانه چنین فیلم هایی که به مشکلات کودکان بپردازد بسیار کم است و فیلم شکاف هم جزو همین تعداد محدودی است که ساخته می شود، با این حال اثر گذار است بخصوص در فضای سینمای اجتماعی همه چیز معطوف به گرفتاری ها و ناهنجاری های بزرگسالان می شود و علی رغم اینکه به نظر من بچه های بیشتر از بزگسالان آسیب می
بینند.

شکاف یک دغدغه شخصی بود
کارگردان شکاف گفت: البته من با این نگاه به سراغ ساخت فیلم شکاف نرفتم و شکاف کاملا یک دغدغه شخصی بود که احساس کردم در عین حال که شخصی است اما می تواند به کل مردم جامعه تعمیم داد و طبیعتا این لایه در نگاه من وجود داشت که این فیلم به کودک می پردازد و مخاطبش کودک نیست.

 





:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 دی 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: